Kjøpsvilkår
Matrøyk AS har en klar målsetting om å yte en kundeservice som på best mulig måte kan leve opp til våre kunders ønsker og behov.
Hobbyrøykeriet Normann, røykutvikleren og treklossene produseres i Norge og alle produkter lagerføres på Nøtterøy i Vestfold. Varene leveres i med Posten. Skulle uhellet være ute og varen f.eks. ikke lever opp til dine forventninger, er den skadet ved levering eller defekt på annet vis, må du kontakte oss så raskt som mulig.
Kontakt kundeservice på: E-post: post@matroyk.no
TLF : +47 46 91 46 91
Alle oppgitte priser er inklusive merverdiavgift og frakt.
Produktene leveres gjennom Posten og hentes på ditt nærmeste Posthus.
Porto er inkludert i prisene.
Husk å kontrollere varen når du mottar varen. Hvis emballasjen er skadet eller defekt, må du på fraktbrevet kun kvittere for mottakelse med forbehold om evt. skader på innholdet eller nekte mottakelse eller la sjåføren ta med seg varen igjen.
Betalingsmåter.
Betaling skjer med kredittkort ved bestilling. Pakker i postoppkrav betales på postkontoret ved avhenting.
Håndtering av personopplysninger
For at du skal kunne få varene levert, trenger vi ditt navn og din postadresse. Hvis du vil ha en ordrebekreftelse via e-post, trenger vi også din e-postadresse. Disse opplysningene håndteres i samsvar med gjeldende regelverk.
Du kan når som helst bli slettet fra kundekartoteket ved å gi oss beskjed pr. telefon eller e-post.
Garanti- og reklamasjonsvilkår
Norge har et svært godt lovverk som regulerer rundt salg til forbruker. Dette innebærer blant annet både plikter og rettigheter som både selger og kjøper må overholde. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven, vi anbefaler å lese Lovdata (www.lovdata.no) for utfyllende lovtekster.
.
Om det oppstår fysisk skade og/eller varen er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.
Vår garanti- og reklamasjonstid er i tråd med gjeldende lovverk. Det vil si at du har reklamasjonstid på 2 år etter at du har mottatt varen. Dersom varen er ment å vare i lenger enn 2 år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til post@matroyk.no innen rimelig tid etter at du har oppdaget, eller burde ha oppdaget feilen/mangelen.
Angrerett
Dersom du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er «Angrerettloven» som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).
Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.
Returkostnadene bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.
Angreretten gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt eller som er forseglet. Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som forringes eller raskt går ut på dato (f.eks mat og kosttilskudd) omfattes ikke av angreretten.
For at angreretten skal være gjeldende, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 350,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.
Last ned angrerettskjemaet HER.
Retur av defekt vare
Om produktet har feil eller mangler, kan du søke om retur dersom produktet er innenfor garanti. Dette gjør du ved å kontakte oss før du sender produktet i retur.
Hvis du har et produkt som er defekt og dette ikke er en garantisak, kan vi muligens reparere det. For at vi skal kunne vurdere å reparere ditt produkt må du sende inn en forespørsel som beskriver hvilken vare og hvilken feil det gjelder.
Ved retur må produktet være mest mulig fullstendig (lader, strømadapter osv) og pakket forsvarlig, helst i original emballasje. Husk at produktet kan bli hardt behandlet av transportør.
Dersom produktet er skadet på noe vis av f.eks. vann, overbelastning, slag, støt eller annen fremprovosert skade bortfaller all garanti. Dette gjelder også om fabrikkforseglinger er brutt.
Om du sender inn en vare som er utgått (ikke produseres lenger) kan det påregnes ekstra behandlingstid for reparasjon/bytte. Ved innsending av retur er kunde ansvarlig for produktet frem til vi mottar varen fra transportør (sporbare sendingsmetoder anbefales). Dette gjelder også om varene skulle bli tapt eller skadet på noe vis.
Tilbakebetaling
Som hovedregel krediterer vi retursummen til ditt kreditt/bankkort. Når dette ikke er mulig blir beløpet betalt til din bankkonto, sørg derfor alltid for å oppgi ditt bankkonto-nummer. Har du betalt med faktura/oppkrav er vi avhengig av et bankkontonummer for å kunne utbetale tilgodebeløp.
Last ned angreskjema. Skjemaet skal fylles ut, signeres og alltid følge en eventuell returforsendelse.
Matrøyk AS
Storgaten 85, 4.etg
Postboks 1146
9261 Tromsø
Org.Nr: 986507175
Bank: DnBNOR
Konto nr: 7560.06.98311
Kontakt kundeservice på: E-post: post@matroyk.no
TLF: +47 46 91 46 91